Kdy je ten správný čas na vlastní firemní časopis?
Věřte, že mít svůj vlastní firemní časopis, si musíte jednoduše zasloužit. Ať už vytváříte časopis pro zaměstnance nebo časopis pro zákazníky, je to odměna, která přijde na svět ve chvíli, kdy jste si jistí, že máte co říci a chcete mít prostor jen pro sebe, bez přetahování se s konkurencí o nejlepší místo v oborově zaměřeném titulu. Před sebou máte svoje vize a plány a bez budování skutečně pevného základu ve vztahu k vaší cílové skupině – veřejnosti, to půjde jen stěží. Právě PR (ze slova Public Relations – vztahy s veřejností) je základová deska, která buduje důvěru. Následně mohou dobře fungovat i vaše další marketingové nástroje. Firemní časopis je nástroj pro budování vašeho PR – ať už ve vztahu k zaměstnancům, anebo ve vztahu ke klientům.
Je několik otázek, které pokládáme na schůzce, když firma začíná uvažovat o vlastním firemním časopise. Odpovědi na ně jsou jasnou směrovkou, jak pro zákazníka, tak pro mě, zda je ten správný čas na vlastní firemní časopis? Zkuste si odpovědět na následující otázky i vy, ať nepropásnete svojí příležitost:
- Moje firma vytváří hodnotný produkt nebo službu?
- Mám know how, díky kterému přináším řešení pro svoje klienty?
- Moje firma potřebuje mít svůj vlastní prostor, kde mohu prezentovat naše úspěchy v tištěné podobě?
- Potřebuji posílit pravidelnou komunikaci s klienty/zaměstnanci ?
- Mám klienty, kterým můj produkt nebo služba zjednodušují život?
- Potřebuji, aby moje firma vyrostla v očích mých klientů/zaměstnanců?
- Potřebuji posílit značku mojí firmy?
- Cítím, že musím najít odlišení mojí firmy a být jiný než konkurence?
- Potřebuji platformu, kde mohu vzdělávat svojí cílovou skupinu?
- Potřebuji nástroj, který udrží pozornost mých klientů víc než jen pár vteřin?
- Potřebuji přitáhnout do svojí firmy ty správné zaměstnance?
- Potřebuji podpořit prodej mých výrobků nebo služeb?
- Potřebuji mít prostor, kde se moje firma tak trochu „polidští“?
- Chci představit svoje klienty a jejich zkušenosti s mojí firmou?
- Potřebuji posílit důvěru v mojí firmu?
Pokud jste si odpověděli na více než polovinu otázek ANO, je nejvyšší čas začít uvažovat nad svým vlastním firemním časopisem. A vážně, není to žádný trik. Jsou to naše zkušenosti z praxe a z našich průzkumů po vydání několika čísel firemních časopisů u našich klientů. Vše, co zde zaznělo, jsou efekty, které firemní časopis dokáže.