Firemní časopis jako fenomén a trend
I přes konkurenci v podobě internetu si tištěné firemní časopisy stále drží svojí pevnou pozici, a to nejen u nás v České republice. V současné době vychází v České republice stovky zaměstnaneckých i zákaznických firemních časopisů a jejich počet mírně roste. Když se podíváte okolo sebe, dalo by se říci, že od určité velikosti firmy je jejich firemní časopis prostě nemine. Co se skrývá za tímto trendem?
Možná se také snažíte vyladit váš marketing a PR – neustále vám zní v uších online marketing, SEO nebo PPC kampaně. A není skvělé být IN – být online? Máte pravdu, je. Dnes je to již samozřejmost, která je ve světě byznysu nepostradatelná. Rozhodně v tomto směru nemůžete zůstat pozadu. Nenechte se však vlákat do pasti. Celý váš marketing a PR je mozaika, neustálé tvoření a kombinace online marketingu a dalších aktivit a nástrojů. Je to živý organismus, který se stále vyvíjí.
Možná máte někdy chuť utéct z našeho rychlého světa a jít na oběd místo do fast foodu do klidného slow foodu. Nebo si dát oblíbenou kávu v kavárně, kde nefunguje Wi-fi, ale za to jsou stolky obklopeny regály plnými knih. Znáte takovou? Cítíte tu vůni knih? Při otáčení stránek máte slastný pocit, že vás čeká něco neotřelého, nevšedního, nový příběh, nová dobrodružství a noví hrdinové.
I lidé kolem vás jsou takoví. Využijte toho a podpořte to. Právě zde je prostor pro váš další PR nástroj – firemní časopis – prostor k budování důvěry zákazníků, partnerů a spolupracovníků. I oni si někdy rádi odpočinou od obrazovky počítače a usednou do pohodlné pohovky s časopisem v ruce. Možná se doma nechlubí s novými webovými stránkami, ale nové číslo časopisu domů rádi přinesou. Je to určitá prestiž, a kdo by si nechtěl nechat od své rodiny potvrdit, že pracuje v té správné firmě. Je opravdu jedno, jestli přinese domů časopis zaměstnanecký (interní) nebo časopis zákaznický – pokud je profesionálně zpracovaný a jeho obsah a grafika nenudí, je se čím pochlubit.
A co když jste zákazník a dostanete takový časopis od vašeho dodavatele? Víte, jak poznáte, že je dobrý? Vezmete si časopis na přečtení zase domů nebo ho předáte kolegům. Co je dobré, se přirozeně šíří – v onlinu bychom to nazvali virálem.
Spolupracujte při vytváření firemního časopisu s profesionály. Když budete společně tvořit dobré věci, důvěra ve vás a úspěch vás neminou!