Prospectea

  • Služby
    • Firemní časopisy
      • o službách
      • o technice
      • o businessu
      • o produktech
      • cizojazyčné
    • Firemní profily
      • Prezentace firmy
    • Jednotný vizuální styl
    • Markeťák za polovinu
    • Tvorba obsahu
      • Obsahová strategie
      • Kariérní obsah
    • Jak na e-book
      • E-book – realizace
    • Brožury
    • Katalogy
    • Případová studie
  • E-BOOKY
    • E-BOOK 58 ČEŠTINÁŘSKÝCH CHYTÁKŮ
    • E-BOOK JAK URVAT POZORNOST NA INTERNETU
    • E-BOOK 28 tipů pro tvorbu jednotného vizuálního stylu
  • Blog
  • Reference
    • Firemní časopisy
    • Tvorba obsahu
  • O nás
    • Kariéra
    • Publikujeme
    • Podporujeme
  • Kontakt

Co je společným jmenovatelem pro

GDPR, digitální a tištěná média?

GDPR, digitální média versus tištěná

Svět se řítí kupředu čím dál rychleji. Máte také ten pocit? Tolik se toho kolem nás děje, máme spoustu možností a snad máme z toho všeho někdy strach, abychom něco nepropásli. Aby nám neujel vlak a my zachytili všechny podstatné změny a novinky.

Pokud jste markeťáci a máte za úkol připravit mix se správnými ingrediencemi a kořením, může to být pořádný oříšek. Jen se podívejte okolo sebe, kolik je toho v nabídce – regály jsou plné a s pohledem na každou příměs získáváme pocit, že bez ní to nepůjde. A do toho všeho ještě nástup pravidel GDPR. Ve chvíli, kdy jsem absolvovala svoje první školení a slyšela, že žijeme v době, kdy by si zákazník měl najít svého dodavatele sám, nebyla jsem si jistá, zda je to legrace, nebo spíše výzva pro všechny markeťáky.

Jasně, že jsem hned uvažovala nad naším byznysem. Jak dál? Co naše databáze kontaktů, co náš vlastní marketing a PR aktivity a co naše produkty a služby – tvorba časopisů a psaní obsahu? Všechno, co probíhalo od konce loňského roku a vrcholilo letos květnu, je samostatný příběh a i vy jste si jej prožili. Každý z nás po svém a tipuji, že jsme si to všichni pořádně užili a stále užíváme. Naše hlavní práce je tvorba firemního obsahu – firemních časopisů a psaní textů. Dovedete si představit, kolik osobních údajů je v takových časopisech? Ano, opravdu hodně.

Off-line nebo on-line. Co je víc?

Zdroj: Magnetic

 Zdroj: Magnetic

Firemní časopis je jen jedna z příměsí mixu, a tak stojíme před rozhodnutím, zda je tato příměs důležitá: Pro koho? Kdy? A stojí to vůbec za to? Potřebujeme souhlasy se zpracováním osobních údajů od všech, které v časopise prezentujeme, a to je jen střípek toho, co vše obnáší příprava takového časopisu. A pozor – žijeme v rychlé době! Takže musíme zaměřovat svou pozornost na další koření – on-line aktivity, kde musíme být rozhodně vidět.

I když jsme v kuchyni marketingu a PR, obé můžeme považovat za předskokany prodeje. A jak se chovají naši zákazníci? I když právě nenakupují v e-shopech, pohybují se na internetu a je jich čím dál tím více. V Česku se jich vloni pravidelně připojovalo k síti denně nebo téměř denně 77 %. Kvůli svým soukromým potřebám na něm tráví nejčastěji jednu až pět hodin týdně. 38 % mladých uživatelů do 24 let pak dokonce více než 20 hodin týdně (zdroj: ČSÚ). Tak to nám jako tvůrcům off-line médií moc nehraje do karet, nebo ano?

I Facebook má svůj tištěný časopis

GDPR a FB firemní časopis

 Zdroj: Twitter – Juan Senor

I když některé tištěné časopisy zanikají, neustále se rodí nové tituly, které chtějí uspět. Stále totiž platí, že lidé více věří tištěným médiím (70 %) než informacím na sociálních sítích (30 %). Světe div se – i sociální síť Facebook začala v červnu distribuovat vlastní tištěný časopis s názvem Grow by Facebook a s podtitulem „čtvrtletník pro magnáty“. Dostat jste se k němu mohli zdarma ve VIP saloncích na letištích a nádražích ve Velké Británii. Cílovou skupinou jsou tedy hlavně vlivní manažeři a inovátoři. A jaký je hlavní důvod mít vlastní tištěný časopis? Zcela pochopitelně jde i v případě Facebooku – zvláště po jeho nedávných skandálech – o zvýšení důvěryhodnosti. Když se přesuneme opět do Česka, tištěná média jsou i u nás stále v kurzu. Dle výzkumu společnosti MEDIA PROJEKT četlo periodická tištěná média v druhém pololetí roku 2017 89 % populace ČR.

Komunita = důvěra

komunita

Tvorba hodnotného obsahu, který je užitečný a použitelný, buduje komunitu. Komunita znamená skupinu lidí, kteří jsou na stejné lodi, mají s námi vztah a důvěřují nám. Cesta, jakou si pro to vybereme, je na nás. V jednom z článků, které se týkaly GDPR, zaznělo, že je to návrat ke slušnému chování. Mohu si to vysvětlit i tak, že budu komunikovat pouze s těmi kontakty, které se mnou komunikovat chtějí. Budu zveřejňovat fotografie a jména jen těch osob, které s tím souhlasí. Nebudu zneužívat ničí identitu ve svůj prospěch a to samé očekávám i od svého okolí.

A když se vrátím úplně na začátek, tak díky mému užitečnému obsahu, ať už v on-line (na blogu, sociálních sítích), nebo off-line médiích (ve firemních časopisech, brožurách), si mě moji zákazníci mohou najít sami. Takže to není úplné science fiction. Pokud si získám jejich důvěru, tak si nakonec koupí moji službu nebo produkt, a to třeba i bez drahé reklamy.

(Jaký je vztah mezi investicí do reklamy a do tvorby obsahu a jak propojit on-line a off-line média, o tom jsme psali zase jindy a jinde – mrkněte na náš e-book.)

Autor: Zdeňka Škochová

Zdenka
PROSPECTEA Česká republika, s.r.o. © 2016 All Rights Reserved | CorporatePro s.r.o.
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}
Zásady cookies | Souhlas se zpracováním osobních údajů