Vysněný grál marketérů 21. století
Ráno otevřu svůj počítač nebo telefon a navalí se na mě tolik zpráv a notifikací, co bych všechno měla vidět, slyšet a přečíst, že mi z toho jde hlava kolem. Stihnu se věnovat jen zlomku. Moje předsevzetí – vrátím se k tomu později. A tak to jde den za dnem. Všechno, co se na mne v online světě valí, jsou snahy marketérů mě zaujmout a předat mi svoje sdělení. Jsme na tom všichni stejně – bojujeme o pozornost svého publika. Jak se odlišit a nebýt mezi těmi, kteří čekají na „později“, které možná nikdy nepřijde?
Můžeme se zasnít a představit si, že lidé jen zahlédnou jméno naší firmy a vybaví si právě takový obrázek, jaký bychom si přáli. Důvěryhodní parťáci, na které je spoleh a jejich produkty a služby jsou skvělé – ta správná partie pro obchod a spolupráci.
Za dosažením takového stavu, který nevykouzlíte přes noc, je tvrdá práce PR oddělení, které buduje vztahy s veřejností. Obrázek, který se lidem v souvislosti s vaší firmou vybaví, musíte utvářet den co den. Někteří byznysmeni oblast PR potlačují, protože mají dojem, že je příliš vzdálená hlavnímu cíli – více prodávat. Opak je pravdou. Právě vztahy s veřejností jsou klíčem k úspěšnému marketingu a následně i prodeji.
Vaše důvěryhodnost = základ pro váš úspěch
Být úspěšný v prodeji a v marketingu, pokud vám lidé nevěří, je těžké. A právě vaše vizitka coby důvěryhodného partnera je výsledkem kvalitní práce PR oddělení. Čím méně důvěry budete vzbuzovat, tím méně vám lidé dají pozornosti. Čím méně máte pozornosti, tím hůře bude fungovat váš marketing a reklama. A o to těžší chvíle budou zažívat vaši obchodníci – ať již ti živí v poli nebo ti onlinoví.
Budování vztahů s vaším publikem v online světě je samozřejmé a cenné – videa, podcasty, blogy, PR články, mailingy atd. Platí, a my se s tím ztotožňujeme, že pokud nejste vidět v online světě, jako byste nebyli. Co je potíž, ustát tlačenici, která v onlinu je. My všichni potřebujeme dvě nejcennější komodity 21. století – pozornost a čas našich zákazníků.
Řešení? Přimixovat k onlinu další médium v podobě tištěného firemního časopisu, které si na poli budování vztahů, získávání pozornosti a času připisuje cenné body.
Offline vs. Online – víte, jak se chová a co zažívá vaše publikum ve dvou odlišných světech?
Papírové noviny | Online zpravodajství |
Je to klid a relax | Cítím se roztěkaný |
Obsah má začátek a konec | Obsah je nekonečný |
Nic mě nevyrušuje | Ruší mě notifikace a agresivní reklama |
Cítím se intelektuálně | Cítím se provinile, protože prokrastinuji |
Je to za odměnu | Cítím se jako v práci, což mě stresuje |
Čtu většinu článků | Spíš prolítávám |
Čtu celé texty | Čtu úryvky |
Soustředím se na jeden text | Dělám víc věcí najednou |
Chtějte dát vašim zákazníkům něco víc a získáte to nejcennější!
Zdroj průzkumu: s laskavým svolením Michelle Losekootové a Elišky Vyhnánkové jsme použili data z jejich knihy Jak na sítě