Vydavatel časopisu je ten, kdo dokáže převzít velkou část zodpovědnosti a práce na svá bedra
Tak zní titulek článku ve firemním časopise Dobrodružství personalistiky společnosti Performia. Výstižný rozhovor s naší výkonnou ředitelkou Zdeňkou Škochovou o tom, jaká je role vydavatele při realizaci firemního média. Právě vydavatel dohlíží na to, aby časopis celkově ladil, nic mu nechybělo ani nepřebývalo a hlavně splnil svůj původní účel.
V čem je podle tebe role vydavatele časopisu nepostradatelná?
Naši zákazníci, kterým s vydáváním jejich časopisů pomáháme, mají svůj hlavní byznys v různých odvětvích. Tvorba vlastního firemního časopisu je jen jednou z mnoha činností, kterou daná společnost řeší. Je to jen střípek toho všeho, co se musí v organizaci v jednotlivých divizích dít, aby byla zdravá a prosperující. My jsme ti, pro které je vydávání časopisů denní chleba, a dokážeme tedy převzít velkou část zodpovědnosti a práce na svoje bedra.
Co je na vydavatelské práci nejtěžší?
Styl vzájemné spolupráce je různorodý. Pro někoho zajišťujeme pouze editační a korektorské práce, pro jiné realizujeme kompletní dodávku, kdy připravíme texty, provedeme korektury, sazbu, časopis vytiskneme a distribuujeme do správných rukou. A jako v každém procesu můžeme narážet na různé nelehké situace, které jsou ale vždy řešitelné. Nejtěžší pro nás je situace, když vidíme, že má náš klient skvělý start a odhodlání tvořit časopis, ale nepodaří se mu tento záměr dlouhodobě ve firmě udržet a vydávat další čísla. Právě pravidelnost a dlouhodobost je to, co dělá toto médium funkčním při budování interního i externího PR firmy. Je škoda a mrzí nás, když se počáteční energie rozplyne v dalších nezbytnostech.
Jak se vám spolupracuje s Performií?
Performia má štěstí, že má Dobrodružství personalistiky na starost Bára Hartmannová, která do něj vkládá přesně to, co takové médium potřebuje. Navíc drží a rozvíjí původní účel, se kterým Lucie Spáčilová odstartovala před několika lety tvorbu prvního čísla, u kterého jsme byli. Ať chcete, nebo nechcete, ve finále čtenář velmi dobře vycítí emoci a ducha dané firmy, a to se Performii daří. Takových zákazníků bychom si přáli více.
(Rozhovor vyšel ve firemním časopise Dobrodružství personalistiky číslo 20)