Prospectea

  • Služby
    • Firemní časopisy
      • o službách
      • o technice
      • o businessu
      • o produktech
      • cizojazyčné
    • Firemní profily
      • Prezentace firmy
    • Jednotný vizuální styl
    • Markeťák za polovinu
    • Tvorba obsahu
      • Obsahová strategie
      • Kariérní obsah
    • Jak na e-book
      • E-book – realizace
    • Brožury
    • Katalogy
    • Případová studie
  • E-BOOKY
    • E-BOOK 58 ČEŠTINÁŘSKÝCH CHYTÁKŮ
    • E-BOOK JAK URVAT POZORNOST NA INTERNETU
    • E-BOOK 28 tipů pro tvorbu jednotného vizuálního stylu
  • Blog
  • Reference
    • Firemní časopisy
    • Tvorba obsahu
  • O nás
    • Kariéra
    • Publikujeme
    • Podporujeme
  • Kontakt

TIPY OD GRAFIKA

aneb Jak docílit vysoké estetické úrovně

firemního časopisu

Shrnuli jsme pro vás rady a tipy od profesionálního grafika. Podívejte se, čemu byste měli věnovat pozornost při přípravě vašeho časopisu a co byste měli udělat pro to, aby měl časopis ten správný „šmrnc“, zaujal oko čtenáře a hlavně přinesl novou inspiraci oběma stranám.

Jak by měla vypadat struktura časopisu? Co udělat pro to, aby měl váš časopis dynamiku?

Časopis nejen informuje, motivuje a baví čtenáře, ale také svým moderním grafickým designem upoutává jeho pozornost a sytí jeho zvídavost. Jedno s druhým úzce souvisí a vytváří obsahově ucelený estetický dojem.

Tipy grafika blog 2 obr.

Tipy vedoucí k vzdušnému a přehlednému vzhledu časopisu

Co je vyžadováno:

  • střídání delších a kratších materiálů
  • alespoň jeden obsáhlejší materiál na dvoustránce (i více stránkách)
  • jasný úvod a závěr
  • střídání žánrů (vzdělávací text, zajímavosti, rozhovor, fotoreportáž, případová studie)
  • alespoň jedna strana složená z kratších článků, novinek, zajímavostí

Čeho byste se měli vyvarovat:

  • článků stejného rozsahu (tzn. všechny texty v rozsahu jedné stránky nebo dvoustránky)
blog Tipy infografika

Jak správně strukturovat textový materiál?

Co je vyžadováno:

  • obzvláště delší materiál doplněný rámečkem/rámečky rozšiřujícím a doplňujícím původní článek (zajímavosti, tipy, shrnutí nejdůležitějších bodů atd.). Na jednu stranu alespoň jeden rámeček.
  • jasný nosný motiv ve fotce a titulku na každé stránce (v případě velkého množství textu nelze realizovat)

Čeho byste se měli vyvarovat:

  • příliš složité struktury článku (mnoho druhů mezititulků a členění)
  • příliš dlouhých textů (Textové kolosy snižují chuť k četbě a jsou tzv. „bez života“.)
  • příliš málo textů
Světlovody - fotografie

Technické náležitosti – Na co byste se měli zaměřit při výběru vhodné fotografie?

Aby byla grafická podoba firemního časopisu dokonalá, je velmi důležité vybrat správné fotografie. Ne všechny fotografie jsou totiž vhodné pro tisk, některé mohou ubírat na kvalitě celkové vizuální podoby vašeho firemního časopisu.

  • Běžné rozlišení snímků je 300 dpi (bodů na palec). Výstup při tisku má větší rozlišení než výstup na běžném monitoru. Pokud tedy vidíte fotografii přes celou obrazovku a máte pocit, že je „velká“, tak to nemusí vždy znamenat, že je použitelná pro tisk.
  • Pokud použijete snímek s nízkým rozlišením, bude po vytištění zubatý a rozostřený.
  • TIP: Abyste mohli co nejsnadněji odhadnout velikost snímku bez použití programu, použijte následující vzorec: počet pixelů snímku x 0,008. Výsledek určí přibližnou velikost snímku v centimetrech. (Například snímek, který má 1 280 pixelů, má na šířku přibližně 10 cm: 1 280 x 0,008 = 10 cm.)
  • Počítejte také s tím, že u některých snímků je nutné udělat výřez (oříznou se zbytečné a nic nepřinášející prvky, pozadí atd.).
  • Snímky focené při špatném osvětlení špatným fotoaparátem bývají rozostřené či zrnité. I když mají vysoké rozlišení, nebudou vypadat hezky.
  • TIP: Nechte vždy posoudit profesionála, zda jsou snímky dostatečně dobré, aby podtrhly a zvýraznily kvalitu vašeho časopisu.

Polygrafická úprava

Netradiční formát, který umožňuje vložit jednotlivá čísla do přehledného pořadníku.

Odměna pro čtenáře – součástí vašeho firemního časopisu mohou být vložené pozvánky na firemní akce, veletrhy, dny otevřených dveří nebo malý dárek.

Tip na závěr

Při výběru jakéhokoli periodika vás nejdříve zaujme jeho vzhled. Ten vás buď upoutá, nebo odradí. A proto je velmi důležité nepodceňovat vizuální dojem vašeho časopisu, který čtenáře na první pohled osloví. Spolehněte se na profesionály, kteří se v této oblasti pohybují každý den, a díky zkušenostem vám pomohou najít tu správnou cestu k vašim čtenářům.

 

Autor: Zdeňka Škochová

Zdenka
PROSPECTEA Česká republika, s.r.o. © 2016 All Rights Reserved | CorporatePro s.r.o.
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}
Zásady cookies | Souhlas se zpracováním osobních údajů