Prospectea

  • Služby
    • Firemní časopisy
      • o službách
      • o technice
      • o businessu
      • o produktech
      • cizojazyčné
    • Firemní profily
      • Katalogy
      • Brožury
      • Prezentace firmy
    • Jednotný vizuální styl
    • Markeťák za polovinu
    • Tvorba obsahu
      • Obsahová strategie
    • Jak na e-book
      • E-book – realizace
  • E-BOOKY
    • E-BOOK 58 ČEŠTINÁŘSKÝCH CHYTÁKŮ
    • E-BOOK JAK URVAT POZORNOST NA INTERNETU
  • Blog
  • TIPY
  • Reference
    • Firemní časopisy
    • Tvorba obsahu
  • O nás
    • Kariéra
    • Publikujeme
    • Podporujeme
  • Kontakt

TIPY OD GRAFIKA

aneb Jak docílit vysoké estetické úrovně

firemního časopisu

Shrnuli jsme pro vás rady a tipy od profesionálního grafika. Podívejte se, čemu byste měli věnovat pozornost při přípravě vašeho časopisu a co byste měli udělat pro to, aby měl časopis ten správný „šmrnc“, zaujal oko čtenáře a hlavně přinesl novou inspiraci oběma stranám.

Jak by měla vypadat struktura časopisu? Co udělat pro to, aby měl váš časopis dynamiku?

Časopis nejen informuje, motivuje a baví čtenáře, ale také svým moderním grafickým designem upoutává jeho pozornost a sytí jeho zvídavost. Jedno s druhým úzce souvisí a vytváří obsahově ucelený estetický dojem.

Tipy grafika blog 2 obr.

Tipy vedoucí k vzdušnému a přehlednému vzhledu časopisu

Co je vyžadováno:

  • střídání delších a kratších materiálů
  • alespoň jeden obsáhlejší materiál na dvoustránce (i více stránkách)
  • jasný úvod a závěr
  • střídání žánrů (vzdělávací text, zajímavosti, rozhovor, fotoreportáž, případová studie)
  • alespoň jedna strana složená z kratších článků, novinek, zajímavostí

Čeho byste se měli vyvarovat:

  • článků stejného rozsahu (tzn. všechny texty v rozsahu jedné stránky nebo dvoustránky)
blog Tipy infografika

Jak správně strukturovat textový materiál?

Co je vyžadováno:

  • obzvláště delší materiál doplněný rámečkem/rámečky rozšiřujícím a doplňujícím původní článek (zajímavosti, tipy, shrnutí nejdůležitějších bodů atd.). Na jednu stranu alespoň jeden rámeček.
  • jasný nosný motiv ve fotce a titulku na každé stránce (v případě velkého množství textu nelze realizovat)

Čeho byste se měli vyvarovat:

  • příliš složité struktury článku (mnoho druhů mezititulků a členění)
  • příliš dlouhých textů (Textové kolosy snižují chuť k četbě a jsou tzv. „bez života“.)
  • příliš málo textů
Světlovody - fotografie

Technické náležitosti – Na co byste se měli zaměřit při výběru vhodné fotografie?

Aby byla grafická podoba firemního časopisu dokonalá, je velmi důležité vybrat správné fotografie. Ne všechny fotografie jsou totiž vhodné pro tisk, některé mohou ubírat na kvalitě celkové vizuální podoby vašeho firemního časopisu.

  • Běžné rozlišení snímků je 300 dpi (bodů na palec). Výstup při tisku má větší rozlišení než výstup na běžném monitoru. Pokud tedy vidíte fotografii přes celou obrazovku a máte pocit, že je „velká“, tak to nemusí vždy znamenat, že je použitelná pro tisk.
  • Pokud použijete snímek s nízkým rozlišením, bude po vytištění zubatý a rozostřený.
  • TIP: Abyste mohli co nejsnadněji odhadnout velikost snímku bez použití programu, použijte následující vzorec: počet pixelů snímku x 0,008. Výsledek určí přibližnou velikost snímku v centimetrech. (Například snímek, který má 1 280 pixelů, má na šířku přibližně 10 cm: 1 280 x 0,008 = 10 cm.)
  • Počítejte také s tím, že u některých snímků je nutné udělat výřez (oříznou se zbytečné a nic nepřinášející prvky, pozadí atd.).
  • Snímky focené při špatném osvětlení špatným fotoaparátem bývají rozostřené či zrnité. I když mají vysoké rozlišení, nebudou vypadat hezky.
  • TIP: Nechte vždy posoudit profesionála, zda jsou snímky dostatečně dobré, aby podtrhly a zvýraznily kvalitu vašeho časopisu.

Polygrafická úprava

Netradiční formát, který umožňuje vložit jednotlivá čísla do přehledného pořadníku.

Odměna pro čtenáře – součástí vašeho firemního časopisu mohou být vložené pozvánky na firemní akce, veletrhy, dny otevřených dveří nebo malý dárek.

Tip na závěr

Při výběru jakéhokoli periodika vás nejdříve zaujme jeho vzhled. Ten vás buď upoutá, nebo odradí. A proto je velmi důležité nepodceňovat vizuální dojem vašeho časopisu, který čtenáře na první pohled osloví. Spolehněte se na profesionály, kteří se v této oblasti pohybují každý den, a díky zkušenostem vám pomohou najít tu správnou cestu k vašim čtenářům.

 

Autor: Zdeňka Škochová

Zdenka
PROSPECTEA Česká republika, s.r.o. © 2016 All Rights Reserved | CorporatePro s.r.o.
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.Souhlasím