Proč mám kupovat tak drahý batoh?
Znáte to také, když vás dospívající dcera už více než půl roku přesvědčuje o tom, že přesně bez tohohle batohu nemůže být? Ve věku třinácti let a výše je životně důležité, co máš na sobě, ať už je to značkový batoh, boty, nebo oblečení. Podle toho jsi buď cool, anebo úplně mimo, a tedy na okraji kolektivu. Pozornost, kterou teenageři věnují tomu, jaké fajfky, nápisy či pruhy hrdě prezentují na svých svršcích, je klíčem k vysokým prodejům.
Tak tedy, po půl roce domácí osvěty, proč je právě tenhle kousek ten nejskvělejší, jsem podlehla. Protože šlo o narozeninový dárek, skousla jsem i cenu, která byla dost vysoká. Věděla jsem jen, že je to batoh s tou liškou a že to není fejk. Vybírání a řešení nejvhodnější barvy jsem byla ušetřená. Je fajn, když má dcera skvělou kamarádku s vkusem a spolu si užijí ty dlouhé minuty diskuze nad odstíny žluté, modré a lila.
Zvítězila vícebarevná kombinace. Bude se tedy hodit k různému oblečení a všechny preferované barvy tak získaly svoje prvenství. Spolu s vytouženým krasavcem dorazil do naší domácnosti i certifikát pravosti a ještě jeden poklad. Přišla jsem si na své i já. Na dně značkové papírové tašky se spolu s účtenkou krčil časopis „Příroda již čeká“. Moje srdce zaplesalo hned, jak jsem neobvyklý formát vzala do ruky. Byl to sympaťák na první pohled i dotek.
To nejlepší mě ale čekalo uvnitř. Hned na první vnitřní straně velká černobílá fotografie Åke Nordina z jeho mladých let, kdy firmu zakládal. „Na treku jsme již více než padesát let a doufáme, že to tak navždy zůstane.“ Nenásilné potvrzení toho, že nejsou žádní nováčci a mají něco za sebou. Na další straně spousta, spousta prostoru – výrazné logo a šestiřádkové poslání firmy. Zakončeno claimem Forever Nature a znakem švédské královské rodiny – „Dodavatel pro švédský královský dvůr“. Pěkný začátek.
Následuje celý příběh firmy a hodně užitečného obsahu. O produktech, o lidech, o historii, o projektech společnosti, jejich odpovědnosti k přírodě. Vše, co zajímá „outdooráky“. Krásný eko papír i fotografie. Najednou máte pocit, že za „tou“ liškou je něco víc. Že všechno, co v té firmě vymýšlí, dělají i s ohledem na mě. Tedy na toho, kdo bude jejich produkty používat. Že jim na mně záleží a mají vše promakané do detailu. To se uprostřed přírody hodí. Všechny ty vychytávky milujeme.
A ještě vložený list papíru – ten rozhodně upoutá pozornost. Velký nápis „Korekce obsahu, prosím čtěte“. No, nikdo není dokonalý a chybovat je lidské. Za chybu se omlouvají a vysvětlují, že místo aby přetiskávali celý časopis, což by způsobilo neakceptovatelný odpad papíru, rádi by upravili informace z uvedených tří stran v časopisu právě zde. Nezbývá než potvrdit, že takto prezentovaná chyba se lépe stráví.
Proč mám kupovat tak drahý batoh? Hodnota utracených peněz v mých očích je úplně jinde, než když jsem o značce nevěděla vůbec nic. Právě proto, jací jsou a jaké mají postoje k přírodě, k lidem, a tedy ke mně, je podpořím a zase si u nich něco koupím. Už vím, kdo jsou, a uvěřila jsem jim, že jsem pro ně důležitá nejen já. Stačilo mi pár stránek jejich časopisu. Budu ho mít na stole ještě dlouho.
Zdroj foto: fjallraven-shop.cz