Máme nápady a víme, co psát, ale neumíme to zformulovat tak, aby se to dalo číst
Jakmile se dostanete do stavu, kdy cítíte potřebu komunikovat se svým okolím, ať už to jsou zákazníci nebo zaměstnanci, většinou jako první začnete hledat kanály, kudy informace potečou. Cesty jsou různé a každý si vybere právě tu, kterou obhájí sám před sebou, nebo možná před svým šéfem. Založíte vlastní intranet, začnete tvořit online časopis nebo tištěný časopis, firemní bulletin, web. Cestu máte a teď je na řadě obsah. Víte, co potřebujete a chcete komunikovat, ale dostat myšlenky z hlavy na papír ve formě, aby se to dalo číst, je pro „nepsavce“ pravým peklem.
Ať už se jedná o jakýkoliv text do jakéhokoliv média, každý z nich má svá pravidla. Jinak napíšete tiskovou zprávu, jinak krátký sloupek, jinak PR článek, jinak budete postupovat při psaní textů na web – a jako by to nestačilo, tak tady nás ještě budou strašit se SEO optimalizací. O psaní textů se také zmiňuji na našem webu v akademii, ale někdy nepomůže ani sepsaná kniha s radami, jak na to. Každá agentura, která se zabývá copywritingem a editováním textů, by měla být schopná vám s tímto oříškem pomoci. Je potřeba od vás získat ty správné informace, na jejichž základě se zpracuje text do tvaru a podoby, která odpovídá vašemu zadání.
Také jako zadavatel mějte na paměti a nezalekněte se toho, že se můžete dostat s agenturou do rozporu. Každý může mít na danou věc svůj pohled – možná se vám bude zdát text příliš strohý, nebo nedostatečně strhující. Pokud je agentura dobrá, bude se zajímat, pro jakou cílovou skupinu píše a bude její snahou psát jazykem cílové skupiny. Pokud jsou například vašimi zákazníky chlapi z dílny, nechtějte psát texty, které byste našli v plátku pro právníky. Vysvětlete agentuře svoje důvody, proč máte k textu připomínky – vždy je to otázka vzájemného porozumění.
Stejně tak, jako je každý klient něčím specifický, i copywriter či redaktor je osobnost, která má k určitému tématu blíže. U nás se s každým novým klientem těšíme na nové obory, které budeme zpracovávat a máme řadu redaktorů a copywriterů, kteří mají chuť proniknout možná právě do vaší branže. Vybereme vám takového, který má k vám svým naturelem nejblíže. Texty potom budou mít ten správný náboj a styl!