Jak společnost GUMEX meziročně zvýšila organickou návštěvnost svého webu o 280 %
Věřili byste, že firemní časopis může být klíčem ke zvýšení organické (neplacené) návštěvnosti vašich webových stránek? Nahlédněte s námi do zákulisí a odhalte i další přínosy tohoto média. Na své si přijdou škarohlídi a oponenti – prozradíme i druhou stranu mince, která za tvorbou časopisu a obsahu stojí.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O SPOLEČNOSTI GUMEX, spol. s r.o.
GUMEX, spol. s r.o. je rodinná firma, která se specializuje na prodej a zakázkovou výrobu průmyslových hadic a těsnění. Firma dodává své produkty výhradně firmám a živnostníkům (B2B). Zákazníci jsou především ze všech oborů strojírenství a stavebnictví. Firma zaměstnává 150 pracovníků a dosahuje konsolidovaného obratu cca 450 mil. Kč.
OTÁZKA K ŘEŠENÍ
Co přináší GUMEXU tvorba firemního časopisu?
HLAVNÍ CÍLE TVORBY OBSAHU
Kvalitní obsah má za cíl získávat pozornost cílového publika, budovat důvěru a generovat poptávky.
Vygenerovaná poptávka (jako hlavní produkt marketingového oddělení) je základ pro práci obchodního oddělení, které má za cíl vyšší prodeje.
ZÁKLADNÍ INFORMACE K FIREMNÍMU ČASOPISU
Začátek vydávání firemního časopisu Géčko CZ: březen 2014
Celkový počet vydání k 12/2020: 27
Začátek vydávání firemního časopisu Géčko SK: únor 2015
Celkový počet vydání k 12/2020: 10
Počet stran: 20
Text, foto, grafika: Marketingové oddělení firmy GUMEX, spol. s r.o.
Vydavatel, editace, korektury, produkce: PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.
Pro koho je časopis určen – cílová skupina: stávající a potenciální zákazníci společnosti GUMEX, spol. s r.o. a GUMEX SK, spol. s r.o.
Forma časopisu/obsahu:
- Tištěná – adresná distribuce poštou na cca 5 000+ příjemců
Předpokladem úspěšné adresné distribuce je vyladěná databáze včetně vhodného třídění příjemců. - Online – převod obsahu z časopisu na web/blog ve formě odborných článků a rozhovorů
- Online – prezentace časopisu na platformě ISSUU
- Online – prezentace časopisu na webu
Co časopis obsahuje:
Úvodní slovo marketingového ředitele
Rozhovor s řídícím pracovníkem
Představení produktů a služeb
Rozhovor se zákazníkem
Novinky ze společnosti
Poradna pro zákazníky
Rozhovor personální ředitelky s členem týmu
Představení produktu/služby formou foto příběhu
Kronika zakladatele firmy od historie do současnosti
PRÁCE S OBSAHEM NA BLOGU
Zdroj obsahu na blogu je z 95 % obsah vytvářený pro firemní časopis Géčko . Pro účely převodu do online podoby se články dle potřeby upravují (většinou se rozšiřují) a zároveň se pracuje s klíčovými slovy. Zbývající část obsahu na blogu tvoří aktuální informace společnosti GUMEX.
Z analýzy efektivity zdrojů návštěvnosti z titulu placené reklamy (PPC, S-klik) versus organického vyhledávání vyplývá, že organické vyhledávání je efektivnější než placená reklama. Zároveň ale analýza ukazuje, že se oba zdroje návštěvnosti webových stránek doplňují a podporují.
Výsledky v číslech
Meziroční nárůsty se generovaly z počátečních čísel v řádech desetitisíců návštěv – tzn. 0 % v grafu odpovídá návštěvnosti v řádech desetitisíců.
Celkový meziroční nárůst organické návštěvnosti webu po zveřejňování obsahu na blogu se navýšil o 280 %. Nárůst organické návštěvnosti z blogu činí plus 180 %.
Obsah na blogu získal v roce 2020 téměř 100 tisíc návštěv.
Hlavní přínosy publikování obsahu (v tištěné verzi, v on-line podobě)
- Udržení/zvýšení prodejů ve vysoce konkurenčním prostředí a době.
- Odlišení se a získávání nových potenciálních zákazníků ve formě poptávek a následně i skutečných zákazníků.
- Zvýšení zájmu o značku, budování vztahu s potenciálními i stávajícími zákazníky.
- Pozitivní vliv na vnímání firmy potenciálními i stávajícími zaměstnanci.
- Prezentace reálného prostředí, produktů a služeb GUMEXU = méně omylů v náboru a více vhodných uchazečů, ze kterých je možné si vybírat.
…a ještě další plus
- Nízká míra okamžitého opuštění stránky blogu.
- Články na blogu s klíčovými slovy jsou dlouhodobě funkční z titulu organické návštěvnosti a neustále narůstá jejich množství.
- Vysoká informační hodnota v odborných článcích – doplňkové informace k produktům a službám, které nikde jinde zákazníci nezískají.
Další využití obsahu vytvořeného pro firemní časopis
- Webové stránky
- Sociální sítě
- Bannery – online, off-line
- Polepy
- Wallmarketing
- Další propagace
Druhá strana mince
V GUMEXU mají zdravý přístup ke svým zákazníkům a udělají všechno pro to, aby jim usnadňovali život a byli jim blíž. Jejich preciznost v dodávkách produktů a služeb, která je nezbytným předpokladem pro dobré PR, se odráží i při tvorbě časopisu. Nese s sebou velkou časovou náročnost, která přípravu časopisu a následnou transformaci do online podoby provází.
Závěrem
Bez dobrého produktu, opravdového zájmu o zákazníka, víry, že časopis je to pravé, trpělivého a dlouhodobého tvoření obsahu to zázračně a samo fungovat nebude. Když se ale vytrvá, přináší to ovoce.
Děkujeme za poskytnutí informací a fotografií panu Liboru Sedláčkovi, marketingovému řediteli a marketingovému oddělení společnosti GUMEX, spol. s r.o.
Zpracovala Zdeňka Škochová, PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.