Prospectea

  • Služby
    • Firemní časopisy
      • o službách
      • o technice
      • o businessu
      • o produktech
      • cizojazyčné
    • Firemní profily
      • Prezentace firmy
    • Jednotný vizuální styl
    • Markeťák za polovinu
    • Tvorba obsahu
      • Obsahová strategie
      • Kariérní obsah
    • Jak na e-book
      • E-book – realizace
    • Brožury
    • Katalogy
    • Případová studie
  • E-BOOKY
    • E-BOOK 58 ČEŠTINÁŘSKÝCH CHYTÁKŮ
    • E-BOOK JAK URVAT POZORNOST NA INTERNETU
    • E-BOOK 28 tipů pro tvorbu jednotného vizuálního stylu
  • Blog
  • Reference
    • Firemní časopisy
    • Tvorba obsahu
  • O nás
    • Kariéra
    • Publikujeme
    • Podporujeme
  • Kontakt

Jak společnost GUMEX meziročně zvýšila organickou návštěvnost svého webu o 280 %

 

Věřili byste, že firemní časopis může být klíčem ke zvýšení organické (neplacené) návštěvnosti vašich webových stránek? Nahlédněte s námi do zákulisí a odhalte i další přínosy tohoto média. Na své si přijdou škarohlídi a oponenti – prozradíme i druhou stranu mince, která za tvorbou časopisu a obsahu stojí.

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE O SPOLEČNOSTI GUMEX, spol. s r.o.

GUMEX, spol. s r.o. je rodinná firma, která se specializuje na prodej a zakázkovou výrobu průmyslových hadic a těsnění. Firma dodává své produkty výhradně firmám a živnostníkům (B2B). Zákazníci jsou především ze všech oborů strojírenství a stavebnictví. Firma zaměstnává 150 pracovníků a dosahuje konsolidovaného obratu cca 450 mil. Kč.

 

OTÁZKA K ŘEŠENÍ

Co přináší GUMEXU tvorba firemního časopisu?

 

HLAVNÍ CÍLE TVORBY OBSAHU

Kvalitní obsah má za cíl získávat pozornost cílového publika, budovat důvěru a generovat poptávky.
Vygenerovaná poptávka (jako hlavní produkt marketingového oddělení) je základ pro práci obchodního oddělení, které má za cíl vyšší prodeje.

 

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE K FIREMNÍMU ČASOPISU

Začátek vydávání firemního časopisu Géčko CZ: březen 2014
Celkový počet vydání k 12/2020: 27
Začátek vydávání firemního časopisu Géčko SK: únor 2015
Celkový počet vydání k 12/2020: 10
Počet stran: 20
Text, foto, grafika: Marketingové oddělení firmy GUMEX, spol. s r.o.
Vydavatel, editace, korektury, produkce: PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.
Pro koho je časopis určen – cílová skupina: stávající a potenciální zákazníci společnosti GUMEX, spol. s r.o. a GUMEX SK, spol. s r.o.

Forma časopisu/obsahu:

  1. Tištěná – adresná distribuce poštou na cca 5 000+ příjemců
    Předpokladem úspěšné adresné distribuce je vyladěná databáze včetně vhodného třídění příjemců.
  2. Online – převod obsahu z časopisu na web/blog ve formě odborných článků a rozhovorů
  3. Online – prezentace časopisu na platformě ISSUU
  4. Online – prezentace časopisu na webu

Co časopis obsahuje:

Úvodní slovo marketingového ředitele
Rozhovor s řídícím pracovníkem
Představení produktů a služeb
Rozhovor se zákazníkem
Novinky ze společnosti
Poradna pro zákazníky
Rozhovor personální ředitelky s členem týmu
Představení produktu/služby formou foto příběhu
Kronika zakladatele firmy od historie do současnosti

 

PRÁCE S OBSAHEM NA BLOGU

Zdroj obsahu na blogu je z 95 % obsah vytvářený pro firemní časopis Géčko . Pro účely převodu do online podoby se články dle potřeby upravují (většinou se rozšiřují) a zároveň se pracuje s klíčovými slovy. Zbývající část obsahu na blogu tvoří aktuální informace společnosti GUMEX.

Z analýzy efektivity zdrojů návštěvnosti z titulu placené reklamy (PPC, S-klik) versus organického vyhledávání vyplývá, že organické vyhledávání je efektivnější než placená reklama. Zároveň ale analýza ukazuje, že se oba zdroje návštěvnosti webových stránek doplňují a podporují.

 

Výsledky v číslech

Meziroční nárůsty se generovaly z počátečních čísel v řádech desetitisíců návštěv – tzn. 0 % v grafu odpovídá návštěvnosti v řádech desetitisíců.

Celkový meziroční nárůst organické návštěvnosti webu po zveřejňování obsahu na blogu se navýšil o 280 %. Nárůst organické návštěvnosti z blogu činí plus 180 %.

Obsah na blogu získal v roce 2020 téměř 100 tisíc návštěv.

 

Hlavní přínosy publikování obsahu (v tištěné verzi, v on-line podobě)

  1. Udržení/zvýšení prodejů ve vysoce konkurenčním prostředí a době.
  2. Odlišení se a získávání nových potenciálních zákazníků ve formě poptávek a následně i skutečných zákazníků.
  3. Zvýšení zájmu o značku, budování vztahu s potenciálními i stávajícími zákazníky.
  4. Pozitivní vliv na vnímání firmy potenciálními i stávajícími zaměstnanci.
  5. Prezentace reálného prostředí, produktů a služeb GUMEXU = méně omylů v náboru a více vhodných uchazečů, ze kterých je možné si vybírat.

…a ještě další plus

  1. Nízká míra okamžitého opuštění stránky blogu.
  2. Články na blogu s klíčovými slovy jsou dlouhodobě funkční z titulu organické návštěvnosti a neustále narůstá jejich množství.
  3. Vysoká informační hodnota v odborných článcích – doplňkové informace k produktům a službám, které nikde jinde zákazníci nezískají.

Další využití obsahu vytvořeného pro firemní časopis

  1. Webové stránky
  2. Sociální sítě
  3. Bannery – online, off-line
  4. Polepy
  5. Wallmarketing
  6. Další propagace

Druhá strana mince

V GUMEXU mají zdravý přístup ke svým zákazníkům a udělají všechno pro to, aby jim usnadňovali život a byli jim blíž. Jejich preciznost v dodávkách produktů a služeb, která je nezbytným předpokladem pro dobré PR, se odráží i při tvorbě časopisu. Nese s sebou velkou časovou náročnost, která přípravu časopisu a následnou transformaci do online podoby provází.

Závěrem

Bez dobrého produktu, opravdového zájmu o zákazníka, víry, že časopis je to pravé, trpělivého a dlouhodobého tvoření obsahu to zázračně a samo fungovat nebude. Když se ale vytrvá, přináší to ovoce.

 

Kontaktujte nás.

 

 

 

 

Děkujeme za poskytnutí informací a fotografií panu Liboru Sedláčkovi, marketingovému řediteli a marketingovému oddělení společnosti GUMEX, spol. s r.o. 

 

 

Zpracovala Zdeňka Škochová, PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.

 

Autor: Zdeňka Škochová

Zdenka
PROSPECTEA Česká republika, s.r.o. © 2016 All Rights Reserved | CorporatePro s.r.o.
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}
Zásady cookies | Souhlas se zpracováním osobních údajů