Prospectea

  • Služby
    • Firemní časopisy
      • o službách
      • o technice
      • o businessu
      • o produktech
      • cizojazyčné
    • Firemní profily
      • Katalogy
      • Brožury
      • Prezentace firmy
    • Jednotný vizuální styl
    • Markeťák za polovinu
    • Tvorba obsahu
      • Obsahová strategie
    • Jak na e-book
      • E-book – realizace
  • E-BOOKY
    • E-BOOK 58 ČEŠTINÁŘSKÝCH CHYTÁKŮ
    • E-BOOK JAK URVAT POZORNOST NA INTERNETU
  • Blog
  • TIPY
  • Reference
    • Firemní časopisy
    • Tvorba obsahu
  • O nás
    • Kariéra
    • Publikujeme
    • Podporujeme
  • Kontakt

Jak společnost GUMEX meziročně zvýšila organickou návštěvnost svého webu o 280 %

 

Věřili byste, že firemní časopis může být klíčem ke zvýšení organické (neplacené) návštěvnosti vašich webových stránek? Nahlédněte s námi do zákulisí a odhalte i další přínosy tohoto média. Na své si přijdou škarohlídi a oponenti – prozradíme i druhou stranu mince, která za tvorbou časopisu a obsahu stojí.

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE O SPOLEČNOSTI GUMEX, spol. s r.o.

GUMEX, spol. s r.o. je rodinná firma, která se specializuje na prodej a zakázkovou výrobu průmyslových hadic a těsnění. Firma dodává své produkty výhradně firmám a živnostníkům (B2B). Zákazníci jsou především ze všech oborů strojírenství a stavebnictví. Firma zaměstnává 150 pracovníků a dosahuje konsolidovaného obratu cca 450 mil. Kč.

 

OTÁZKA K ŘEŠENÍ

Co přináší GUMEXU tvorba firemního časopisu?

 

HLAVNÍ CÍLE TVORBY OBSAHU

Kvalitní obsah má za cíl získávat pozornost cílového publika, budovat důvěru a generovat poptávky.
Vygenerovaná poptávka (jako hlavní produkt marketingového oddělení) je základ pro práci obchodního oddělení, které má za cíl vyšší prodeje.

 

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE K FIREMNÍMU ČASOPISU

Začátek vydávání firemního časopisu Géčko CZ: březen 2014
Celkový počet vydání k 12/2020: 27
Začátek vydávání firemního časopisu Géčko SK: únor 2015
Celkový počet vydání k 12/2020: 10
Počet stran: 20
Text, foto, grafika: Marketingové oddělení firmy GUMEX, spol. s r.o.
Vydavatel, editace, korektury, produkce: PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.
Pro koho je časopis určen – cílová skupina: stávající a potenciální zákazníci společnosti GUMEX, spol. s r.o. a GUMEX SK, spol. s r.o.

Forma časopisu/obsahu:

  1. Tištěná – adresná distribuce poštou na cca 5 000+ příjemců
    Předpokladem úspěšné adresné distribuce je vyladěná databáze včetně vhodného třídění příjemců.
  2. Online – převod obsahu z časopisu na web/blog ve formě odborných článků a rozhovorů
  3. Online – prezentace časopisu na platformě ISSUU
  4. Online – prezentace časopisu na webu

Co časopis obsahuje:

Úvodní slovo marketingového ředitele
Rozhovor s řídícím pracovníkem
Představení produktů a služeb
Rozhovor se zákazníkem
Novinky ze společnosti
Poradna pro zákazníky
Rozhovor personální ředitelky s členem týmu
Představení produktu/služby formou foto příběhu
Kronika zakladatele firmy od historie do současnosti

 

PRÁCE S OBSAHEM NA BLOGU

Zdroj obsahu na blogu je z 95 % obsah vytvářený pro firemní časopis Géčko . Pro účely převodu do online podoby se články dle potřeby upravují (většinou se rozšiřují) a zároveň se pracuje s klíčovými slovy. Zbývající část obsahu na blogu tvoří aktuální informace společnosti GUMEX.

Z analýzy efektivity zdrojů návštěvnosti z titulu placené reklamy (PPC, S-klik) versus organického vyhledávání vyplývá, že organické vyhledávání je efektivnější než placená reklama. Zároveň ale analýza ukazuje, že se oba zdroje návštěvnosti webových stránek doplňují a podporují.

 

Výsledky v číslech

Meziroční nárůsty se generovaly z počátečních čísel v řádech desetitisíců návštěv – tzn. 0 % v grafu odpovídá návštěvnosti v řádech desetitisíců.

Celkový meziroční nárůst organické návštěvnosti webu po zveřejňování obsahu na blogu se navýšil o 280 %. Nárůst organické návštěvnosti z blogu činí plus 180 %.

Obsah na blogu získal v roce 2020 téměř 100 tisíc návštěv.

 

Hlavní přínosy publikování obsahu (v tištěné verzi, v on-line podobě)

  1. Udržení/zvýšení prodejů ve vysoce konkurenčním prostředí a době.
  2. Odlišení se a získávání nových potenciálních zákazníků ve formě poptávek a následně i skutečných zákazníků.
  3. Zvýšení zájmu o značku, budování vztahu s potenciálními i stávajícími zákazníky.
  4. Pozitivní vliv na vnímání firmy potenciálními i stávajícími zaměstnanci.
  5. Prezentace reálného prostředí, produktů a služeb GUMEXU = méně omylů v náboru a více vhodných uchazečů, ze kterých je možné si vybírat.

…a ještě další plus

  1. Nízká míra okamžitého opuštění stránky blogu.
  2. Články na blogu s klíčovými slovy jsou dlouhodobě funkční z titulu organické návštěvnosti a neustále narůstá jejich množství.
  3. Vysoká informační hodnota v odborných článcích – doplňkové informace k produktům a službám, které nikde jinde zákazníci nezískají.

Další využití obsahu vytvořeného pro firemní časopis

  1. Webové stránky
  2. Sociální sítě
  3. Bannery – online, off-line
  4. Polepy
  5. Wallmarketing
  6. Další propagace

Druhá strana mince

V GUMEXU mají zdravý přístup ke svým zákazníkům a udělají všechno pro to, aby jim usnadňovali život a byli jim blíž. Jejich preciznost v dodávkách produktů a služeb, která je nezbytným předpokladem pro dobré PR, se odráží i při tvorbě časopisu. Nese s sebou velkou časovou náročnost, která přípravu časopisu a následnou transformaci do online podoby provází.

Závěrem

Bez dobrého produktu, opravdového zájmu o zákazníka, víry, že časopis je to pravé, trpělivého a dlouhodobého tvoření obsahu to zázračně a samo fungovat nebude. Když se ale vytrvá, přináší to ovoce.

 

Kontaktujte nás.

 

 

 

 

Děkujeme za poskytnutí informací a fotografií panu Liboru Sedláčkovi, marketingovému řediteli a marketingovému oddělení společnosti GUMEX, spol. s r.o. 

 

 

Zpracovala Zdeňka Škochová, PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.

 

Autor: Zdeňka Škochová

Zdenka
PROSPECTEA Česká republika, s.r.o. © 2016 All Rights Reserved | CorporatePro s.r.o.
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.Souhlasím