Jak na obsah firemního časopisu?
Možná si kladete otázku, jaký by měl být obsah firemního časopisu. Jaké články napsat, aby přilákaly návštěvníky do obchodu či na webové stránky? Jaké jsou účinné nástroje pro vytváření vašeho skvělého PR
a jak je použít? Sepsali jsme pár námětů, které vám s tím pomohou.
Úvodní slovo – bez něj to nejde
Snažte se od první věty čtenáře zaujmout. Jděte ihned k věci. Upozorněte na jedno či dvě zásadní témata, která se linou celým časopisem. Vysvětlete, proč jste se rozhodli věnovat právě těmto tématům. Doplňte úvod o své vlastní postřehy a názory. Můžete přidat i něco osobního, pod co se můžete podepsat.
Rozhovor – nejtěžší disciplína
Stejně jako rozhovor samotný je velmi důležitý i titulek celého článku. Je to reklamní poutač, který rozhoduje, zda si ho čtenář přečte, či nikoli. V úvodním perexu je důležité představit dotazovaného a navnadit čtenáře na celý rozhovor. Perex je text s doporučenou délkou do 250 znaků včetně mezer umístěný před vlastními otázkami. Otázky by neměly být záludné, ale mají dotazovaného podporovat ve vedeném dialogu. Na závěr by se měl vzbudit další čtenářův zájem o zpovídanou osobu nebo téma rozhovoru.
Komiks – osvěžení firemního časopisu
Sepište si, kde se bude komiks odehrávat a kdo v něm bude vystupovat. Každý příběh má zápletku, aby se děj posouval kupředu. Myslete na to, pro jaké publikum tvoříte. Jaký styl použijete, zda komický či dramatický, jenž vyvolá ve čtenářích určitý pocit. Bez ohledu na délku komiksu si sepište scénář. Pomůže vám posoudit, zda je příběh čtivý. Pozor na to, aby nedominoval dialog. Komiks je vizuální médium.
Porozumění – to je to, oč tu běží
85 % zákazníků prostřednictvím firemního časopisu lépe porozumí vašim produktům a službám. Například velmi pomáhá porovnání výhod a nevýhod různých materiálů a postupů.
Popis produktu
Kolik textu je potřeba na popisek? Tolik, kolik je nutné. Musí být dostatečně dlouhý, aby byly pokryty veškeré důležité informace a aby byl zajímavý. Je prokázáno, že lidé většinou čtou začátek věty a začátek odstavce.
- Neplýtvejte nadbytečnými či nepodstatnými slovy.
- Nejprve uveďte důležité informace.
Někdy se firmy spoléhají na ústní doporučení. Je však nepravděpodobné, že v konverzaci vaši zákazníci popíšou rozměry a kvality vašich produktů tak přesně, jak byste si přáli. Proto je třeba vše důležité stručně, ale přesně popsat v mediálních materiálech firmy. Dobrý příklad je uveden právě v časopise Ve výškách s Carl Stahl na stranách 16 a 17.
Rozhovor jako reference
Jedná se o stěžejní obsah časopisu. Rozhovor vedete se spokojeným zákazníkem, který je typickým zástupcem vaší cílové skupiny. V takovém rozhovoru zákazník hodnotí svou zkušenost s vámi a s vašimi produkty či službami. Jestliže někdo váhá vás oslovit, tak právě reference, které vás popisují jako spolehlivého partnera, jenž se svým zákazníkům věnuje a komunikuje s nimi, vám ho pomůže přesvědčit. Není to jen o slovech jako „spokojený“ nebo „skvělé“. Aby reference splnila svůj účel, musí v ní jasně zaznít konkrétní pozitiva. Nejlepší rozhovor obsahující referenci je rozhovor typu win-win. To znamená, že i zákazník dostane prostor představit sebe či své podnikání.