Firemní časopis UOL Revue je rekordman
„Od prvního čísla časopisu UOL Revue jsme u toho,“ říká Zdeňka Škochová, ředitelka společnosti PROSPECTEA Česká republika, s.r.o., a vydavatelka časopisu UOL Revue. Povídali jsme si s ní i o tom, jak zaujmout čtenáře, co časopis firmě přináší a jak zapadá tištěné médium do dnešního on-line světa.
Rozhovor s vámi a UOL Revue k sobě mají více než blízko…
Ano, máte pravdu. Vzpomínám si, jak jsme s Janou Jáčovou koncem roku 2011 plánovali jejich vlastní časopis. Společnost UOL byla naším druhým „časopisovým“ klientem a dnes je díky svému třicátému vydání rekordmanem v celkovém počtu realizovaných časopisů. UOL Revue je pro nás oboustranně srdcová záležitost.
Pravidelně připravovat obsah pro časopis není žádná legrace. Jak to, že u někoho to jde ztuha a společně s UOL připravujete už toto rekordní číslo?
Každý firemní časopis žije a dýchá tak pravidelně a tak dlouho, jak mu onu potřebnou energii dokáže společně dodat sám klient a vydavatel. UOL Revue je plné odborných textů, sdílení novinek ve firmě, v systému a my bychom se jako vydavatel bez podkladů neobešli. Na naší straně je následně práce s texty, korekturami, grafikou, tiskovou přípravou a řízení celého projektu. Jde o spolupráci a vzájemné souznění, které nám přináší radost.
Celý koncept UOL, který je obsažený i v názvu, je „Buďme on-line!“ Jak do toho zapadá tištěný časopis?
V UOL vystihli trend a potřeby trhu – mít rychle a kdekoli aktuální informace o svém účetnictví, dostupné nejlépe na jedno kliknutí v mobilním telefonu. A to se s UOL plní. Dodat perfektní službu je nezbytný předpoklad pro prosperující společnost. Budovat dobré vztahy se svými klienty je další potřebná disciplína pro dlouhodobé přežití firmy. Vlastní proklientský časopis je toho součástí. Myslím, že v tom má Jana Jáčová jasno a ví, jaké výhody jim toto médium přináší. Navíc chytře využívají jednou vytvořený obsah pro časopis (texty a vizuály) i v on-line podobě na svém webu a naopak. To je důkaz pochopení konceptu, jak je důležité umět dostat informace ke své cílové skupině všemi možnými komunikačními kanály, kde je možné ji zastihnout.
Jste zároveň i klientem UOL, co se vám na jejich službách líbí?
Klienty jsme byli ještě dříve, než jsme začali spolupracovat na časopise. Oceňuji dostupnost služby, zastupování na úřadech, jednoduchost při předávání dokladů, ochotu řešit nestandardní situace, služby daňového poradce, vstřícnost. Vnímám, že UOL jde stále dopředu a hledá cesty, jak věci zjednodušit, zautomatizovat. Jako klient jsem přenesla určitou část zodpovědnosti na odborníka, který účetnictví a mzdám rozumí. To mi dává čas věnovat se tomu, v čem jsme zase profíci my.
A to je?
Umíme firemní časopisy – proklientské i zaměstnanecké, máme jich na kontě už více než 190, vytištěno je přes 600 000 kusů. Píšeme PR články, tvoříme katalogy, firemní profily, e-booky. Jednoduše pomáháme s firemním obsahem – texty, grafikou, korekturami, jednotným vizuálním stylem. Navíc jsme i markeťáci, takže to všechno musí fungovat i v návaznosti na marketingový koncept firmy.
Co byste vyzdvihla na UOL Revue?
Líbí se mi propojení odbornosti a přátelského tónu. Originalita skvělých ilustrací Lukáše Hudce, které se prolínají veškerou komunikací UOL. Díky tomuto prvku vizuálního stylu je společnost UOL i UOL Revue jasně rozpoznatelná. V dnešním světě boje o pozornost je to velká devíza. Pro nás to při přípravě časopisu znamená, že máme větší šanci zaujmout a nastartovat chuť ke čtení.
Něco na závěr?
Ať nám společné prvopočáteční zapálení pro věc vydrží dalších 30 čísel a ať čtenáře UOL Revue baví a těší. To si přejeme moc. ■
Rozhovor vyšel v časopise UOL Revue č. 30