Firemní časopis – nástroj, který otevírá dveře k novým zákazníkům
Žijeme v době informační přesycenosti a na trhu jsme zpravidla jedni z mnoha. Dokud svému potenciálnímu zákazníkovi nedokážete, že mu můžete být užiteční, nezajímáte ho. Všeho je nadbytek, a tak urvat pozornost a mít možnost sdělit, proč jste právě vy ti skvělí, je vážně výzva.
Představte si, že zazní název vaší firmy a lidé si vybaví právě takový obrázek, jaký byste si přáli. Jsou v něm vaše hodnoty, přednosti, vaše důvěryhodnost, užitek, který svým zákazníkům přinášíte, vaše odlišnost. Nikdo nemá pochyby o tom, že jste pro obchod ta správná partie. Zkrátka dobrý začátek pro navázání vztahu. Ale jak zařídit, aby se to stalo?
Pokud chcete slyšet zázračnou formuli, díky které se vše stane přes noc, zklamu vás. Je za tím tvrdá práce a ocitáme se na území budování PR firmy, tj. vztahů s veřejností. Obrázek, který se lidem v souvislosti s vaší firmou vybaví, musíte utvářet den co den. Někteří manažeři oblast PR zatracují, protože mají dojem, že je příliš vzdálená hlavnímu cíli – více prodávat. Opak je pravdou. Právě vztahy s veřejností jsou klíčem k úspěšnému marketingu a následně i prodeji.
Důvěryhodnost na prvním místě
Je těžké prodávat, pokud o vás lidé nesmýšlí jako o někom, komu mohou věřit. A právě vaše vizitka coby důvěryhodného partnera je výsledkem kvalitní práce PR oddělení. Protipólem PR komunikace v on-line světě, která je u většiny firem dnes zcela běžná, je firemní časopis. A proč právě časopis? K přenosu svého sdělení potřebujete pozornost a čas vašich zákazníků. Právě tyto dvě nejcennější komodity 21. století tištěným médiem vytěžíte.
Přesvědčování versus zájem
Lidé stále více ignorují reklamu, ale v případě zajímavého časopisu tento sebeobranný mechanismus nepoužijí. Pravidelnou dávkou obsahu ve firemním magazínu si budujete pozici, kdy nepotřebujete přesvědčovat zákazníky, že vaše produkty nebo služby musí mít, ale že je chtějí. Dokážete změnit povědomí o produktu, službě, o vaší společnosti v porozumění. Nenásilně čtenáře měníte na toho, kdo se o vás začne zajímat. Zvyšujete jeho loajalitu, která je zárukou vašeho dlouhodobého úspěchu.
Co říkají ti, kteří svůj časopis již vydávají
Nejčastěji zaznívá, že vlastní časopis je skvělé PR a zvyšuje důvěryhodnost. Je to něco hodnotného a fyzického, co odlišuje od konkurence a udržuje firmu na pozici odborníka v oboru. Zároveň je to i nástroj, který otevírá dveře do nových firem. Zákazník má pocit, že vaši firmu a lidi v ní více zná, a to vás posouvá o krok blíže k objednávce.
Cizím vstup zakázán
Využijte toho, že váš časopis je prostor jen pro vás. Tvořte obsah s myšlenkou, že vaši zákazníci jsou pro vás důležití a záleží vám na nich. Potom sestavíte časopis, který je bude bavit a bude přinášet ovoce. Ve výsledku můžete zažívat ten pocit, že s vyslovením názvu vaší firmy se v myslích vašich zákazníků či zaměstnanců začnou množit obrázky, které je utvrdí v tom, že s vámi jsou v dobré společnosti.
Autor: Zdeňka Škochová, článek byl zveřejněn v časopise Manažment v praxi č. 9.
Zdroje dat: Průzkumy společností PROSPECTEA Česká republika, s.r.o., Millward Brown, CVVM