Firemní časopis, který i prodává
Pojďte nahlédnout na reálné zkušenosti firem, které s námi vydávají vlastní firemní časopis. Co jim to přináší, co je největší překážka a jak ji vyřešit? A víte, že můžete z tohoto média vytvořit prodejní nástroj? Prozradíme vám, jak na to.
Proč vydávat svůj vlastní firemní časopis?
Je to jiná forma komunikace, než je on-line. Díky časopisu jste blíže svým zákazníkům a udržujete s nimi pravidelný kontakt. Zároveň je to zdroj odborných i „lidských“ informací o dění ve vašich firmách jak pro zákazníky, tak i pro zaměstnance. Díky časopisu se odlišujete a mít vlastní časopis je prestiž. Navíc jste to vy, kdo ze 100 % rozhoduje o tom, jaký bude obsah.
Co je největší přidaná hodnota tohoto média? Je to nástroj ke zlepšení vašeho interního i externího PR.
Co je ten hlavní důvod, proč si pro spolupráci vybrat právě nás?
Kromě toho, že jsme prý nejlepší, tak nejčastější důvody pro spolupráci jsou následující. Vnímáte nás jako profesionály s lidským přístupem a s opravdovým zájmem o krásný výsledek. Snažíme se najít vždy to nejlepší řešení, můžete se o nás opřít, spolehnout se na nás a také nám důvěřujete.
Proč vydávat svůj vlastní firemní časopis?
„Sami bychom to nezvládli.“ Tato odpověď zaznívá často spolu s oceněním skvělé grafiky a pomoci dotáhnout celý projekt do konce a mít jej pod kontrolou. Pomoc vidíte i v úpravách textů do čtivé podoby, v korekturách. Inspirujete se ostatními námi realizovanými časopisy, za hodnotné označujete pohled zvenčí, naše podněty, nápady a přehled o trendech v oboru.
Co je pro vás největší překážka nebo problém při realizaci vašeho časopisu?
Jednoznačně vyhrává „čas“. Kde vzít při běžné produkci čas na přípravy časopisu, popř. jak získat příspěvky od kolegů nebo klientů.
TIP
Chápeme, že velké množství práce je na vaší straně. Pokud byste chtěli cokoli přenést na naše bedra, dejte nám vědět. Jsme připravení vám maximálně vyhovět. Víme, že nám dodáváte odborný obsah i přesto, že jste velmi vytížení. Vždy hledáme způsob, jak vám třeba časově ulevit. Můžete nám například dodat podklady v audionahrávce, my nahrávku přepíšeme a upravíme do požadovaného formátu.
Pokud potřebujete zrealizovat rozhovor s někým osobně, zvládneme to za vás.
Jaký největší přínos vidíte ve vlastním firemním časopise?
Nejčastěji zaznívá, že je to vaše skvělé PR. Přínos vidíte i ve zvýšení důvěryhodnosti. Předáváte něco hodnotného a fyzického, odlišujete se a udržujete si pozici odborníka v oboru. Časopis vám otevírá dveře do nových firem. Bez časopisu byste neměli tolik článků a rozhovorů, které můžete používat dál.
To považuji za další přidanou hodnotu tvorby časopisu, kdy jednou vytvořený obsah využijete i pro další kanály – webové stránky a sociální sítě. Tím jste ve hře i v on-line světě.
Víte, že u jednoho našeho klienta právě obsah na webu v sekci odborných článků vytváří největší návštěvnost webových stránek? Hlavním zdrojem odborných článků je obsah tvořený pro firemní časopis.
TIP
Využívejte jednou vytvořený obsah pro firemní časopis i v on-line světě. Použitá klíčová slova z vašeho oboru a atraktivní titulky zafungují jako magnet na internetu a zvýší návštěvnost vašeho webu, kam umístíte svůj článek. Právě vaše webové stránky jsou místo, kde máte svoje konverzní nástroje – kontaktní formuláře, e-mailové a telefonní kontakty. To je místo, kde můžete měřit, jaký obsah je pro vaši cílovou skupinu nejatraktivnější.
Jak s časopisem pracujete a jak jej využíváte?
Podívejte se na to, jak a kde se dá váš časopis použít:
– u stávajících klientů – rozesílka do databáze,
– jako rozšířená vizitka,
– u potenciálních klientů – na schůzkách,
– u potenciálních i stávajících zaměstnanců,
– na veletrzích, konferencích, networkingových akcích (časopis zde může zafungovat i jako výměna za vizitku),
– na přednáškách a dalších vzdělávacích akcích,
– na PR akcích,
– rozesílka jmenovitě s osobním dopisem lidem, které chcete pozvat na schůzku,
– postupný převod článků do on-line verze na web.
Jaké jsou zpětné vazby od příjemců časopisu?
Téměř ve všech případech zaznívá, že máte pozitivní ohlasy na svůj časopis. To nás těší.
Jak měřit efektivitu tohoto média?
S měřením PR má většina firem potíže. Přesto ale existují způsoby, jak měřit efektivitu či dosah:
– soutěže – počet odpovědí ve vyhlášené soutěži v časopise,
– množství outflow – tj. počet rozdaných či rozeslaných časopisů + počet e-mailů s informací o novém časopise,
– zájem o články – počet klientů, kteří si vyžádají zaslání časopisu na základě zveřejnění části článku v e-mailu,
– množství načtení QR kódů – tj. počet načtení kódů z vydaného časopisu, které jsou umístěné u jednotlivých produktů nebo služeb.
TIP
Někteří z vás považují časopis jednoznačně za PR nástroj a vědí o tolika přínosech, že je pro ně samozřejmé tento nástroj používat.
Kromě PR můžete svůj časopis zaměřit i jinak a vdechnout mu další účel.
Návod
Jak díky časopisu vytvořit skvělý potenciál pro následný prodej?
Vyberte jednu cílovou skupinu, pro kterou je určený váš produkt nebo služba. Připravte obsah na míru pro tuto cílovou skupinu (CS).
Jaký může být obsah?
- jaké trable může přinést nevyužití vašeho produktu/služby;
- jaký problém to zákazníkovi vyřeší a jaké jsou tedy přínosy, výhody, odlišení;
- představení členů týmu, kteří za ním stojí;
- případová studie stávajícího zákazníka z dané CS;
- další reference a rozhovory;
- promo, poukaz s výzvou k akci s měřicím kódem.
Jak dostanete časopis do světa?
Takto sestavený materiál, který vychází z ověřených potřeb stávajících zákazníků, distribuujte poštou na databázi potenciálních klientů. Účinnost této akce můžete podpořit následným telefonátem s ověřením doručení časopisu a dohodnutým dalším krokem, který odpovídá vašemu produktu/službě – např. dohodnutá schůzka s obchodníkem, zaslaná konkrétní nabídka na míru apod.