Nerad se „předvádím“, je firemní časopis ten pravý PR nástroj pro nás?
Při svých schůzkách jsem se už potkala s mnohými otázkami. A i tato zazněla na jedné z nich. Takže, jak je to s ostychem a skromností ve vztahu k firemnímu PR, potažmo k firemnímu časopisu? K čemu je firemní časopis dobrý a proč ho vydávat, je většinou téma hned v úvodu schůzky. Takže to už máme za sebou. Pokud ale otázka přijde v tuto chvíli znovu, je potřeba se na to podívat ještě jednou.
Zasloužíte si to
Stává se mi, že se potkám s firmou, která je na trhu 20 let, vyšlapala si svojí cestu od úplné nuly a teď má něco, co je víc než jen životaschopný a funkční organismus. Je to skupina, která drží pohromadě, má své vize, strukturu, funkční postupy, svoje zákazníky. Když začínali, byli jen dva a tak nějak jim to vyrostlo pod rukama. I toto slýchám. Ale nikdy se to nestalo jen tak. Je za tím spousta poctivé práce. Mojí zkušeností je, že ti, kteří toho dokázali opravdu hodně, jsou ti nejskromnější. Co s tím?
Skromnost se v PR nenosí
Pokud tomu tak je, nezbývá, než aby do firmy přišel ten správný píárista. Někdy to bývají děti svých rodičů, kteří prožili jejich začátky podnikání z té druhé strany. Nemusí to tak ale být. Ten, koho tato firma potřebuje, je někdo, kdo za ní tak trochu dýchá, váží si jí a dobře jí zná, anebo chce poznat. Možná právě on přišel s myšlenkou, že je čas na vlastní firemní časopis. Anebo myšlenku vlastního časopisu nosil v hlavě i sám majitel, ale ve vší skromnosti se jí neodvážil vyslovit nahlas.
Vykřičte do světa svoje úspěchy
Sedím na schůzce proto, že je potřeba někoho, kdo jim s celou realizací pomůže. Co tedy odpovím na otázku: „Nerad se předvádím, je firemní časopis ten pravý nástroj pro naše PR?“ Odpovím asi toto: „Vlastní firemní časopis je výjimečná PR platforma, kde je celý prostor jenom váš. V rámci vytváření důvěry ve vaší firmu je přímo žádoucí, abyste doslova vykřičeli do světa, co se vám podařilo, co máte před sebou, přiblížili jste sami sebe vašim klientům a poodkryli něco ze zákulisí firmy. Na druhé straně jsou zase lidé, kteří mají tvář a pokud poodhalíte i tu svou, vaše spolupráce bude o kus příjemnější.“