Akademie

Desatero pravidel k psaní textů

Ať už spolupracujete s agenturou nebo píšete sami, je dobré se zaměřit na pár bodů, které vám pomohou vybrousit váš text do firemního časopisu a neunudí čtenáře k smrti

  1. Nepište o sobě, ale o čtenářích – respektive co ten, či onen úspěch firmy přinese vašemu klientovi, co z toho bude mít on. Na prvním místě je čtenář – klient.
  2. Pište jazykem srozumitelným pro vaše čtenáře. Příliš mnoho odborných termínů, kterým čtenář neporozumí, ho od čtení odradí. „Odlehčený jazyk“ vyváží kvalitu vašich slov a služeb. Čtenář bude potěšen vaším zájmem a orientací na něj jako na vnímavého člověka.
  3. Přenechejte odborné podklady k textům profesionálům – redaktorům a editorům, kteří převedou váš text do čtivé a srozumitelné podoby. Čtenáři to ocení.
  4. Nezapomeňte na jazykové korektury. Bezchybně užitá forma českého jazyka je neodmyslitelnou samozřejmostí vašeho časopisu.

Nechte si zaslat celý článek na váš e-mail prostřednictví formuláře vpravo.

 

Kdy je ten správný čas na vlastní firemní časopis?

Věřte, že mít svůj vlastní firemní časopis, si musíte jednoduše zasloužit.  Ať už vytváříte časopis pro zaměstnance nebo časopis pro zákazníky, je to odměna, která přijde na svět ve chvíli, kdy jste si jistí, že máte co říci a chcete mít prostor jen pro sebe, bez přetahování se s konkurencí o nejlepší místo v oborově zaměřeném titulu. Před sebou máte svoje vize a plány a bez budování skutečně pevného základu ve vztahu k vaší cílové skupině – veřejnosti, to půjde jen stěží.  Právě PR (ze slova Public Relations – vztahy s veřejností) je základová deska, která buduje důvěru. Následně mohou dobře fungovat i vaše další marketingové nástroje. Firemní časopis je nástroj pro budování vašeho PR – ať už ve vztahu k zaměstnancům, anebo ve vztahu ke klientům.

Je několik otázek, které pokládám na schůzce, když firma začíná uvažovat o vlastním firemním časopise. Odpovědi na ně jsou jasnou směrovkou, jak pro zákazníka, tak pro mě, zda je ten správný čas na vlastní firemní časopis? Zkuste si odpovědět na následující otázky i vy, ať nepropásnete svojí příležitost:

Moje firma vytváří hodnotný produkt nebo službu? ANO NE
Mám know how, díky kterému přináším řešení pro svoje klienty? ANO NE
Moje firma potřebuje mít svůj vlastní prostor, kde mohu prezentovat naše úspěchy v tištěné podobě? ANO NE
Potřebuji posílit pravidelnou komunikaci s klienty/zaměstnanci ? ANO NE

Chci poslat celý článek ZDARMA na můj e-mail a získat odpověď , zda mám uvažovat o vlastním firemním časopise. Vyplňte prosím formulář vpravo.